ST 19. nap (Tarvisio – Rifuggio Zacchi)

Igaz, hogy kenyelmes szoba helyett egy olasz menedekhaz faskamrajabol irom a mai nap összefoglalóját, de ilyen panorámájú bungija sok mindenkinek azert nincsen, az tuti.

Tarvisiobol indulva reggelrol mar csupa meglepetesek ertek. Pl feny derult az állomásnak kinéző épület rejtélyére: tényleg állomás VOLT, míg a sineket le nem vitték a föld ala, ahol amugy az autopalya is megy jórészt.

Ezen az allomason találkoztam az első nagy bringas magyar csapattal Karcagról talán, de utánuk még nagyon sok magyar bicajos jött szembe a bringauton. A bicikliut a masik nagy meglepetés: az egykori földfelszini sinek helyén alakitottak ki 1-1 savos, makulatlan minőségü bringautat. Gyorsan utanaolvastam az egyik pihenonel, hogy a Villach-Tarvisio közti szakasz kb 60 km, es sokak szerint az Alpe-Adria Radweg fénypontja. Egy ősszel vagy tavasszal, mikor nem ezren vannak rajta es nem 50 fok, nagyon szivesen kipróbálnám. Vannak tök jo kutyás bringautanfutok mar. 🙂

Vissza a mi mostani utunkhoz, ami Tarvisio utan egy szurdokot jelzett. A szurdok eleje mindenfele Életveszély meg Bemenni tilos táblákkal van lezarva, de állítólag mar 2 eve valtozatlanul, es azota tobb ezren athaladtak mar rajta… mi is átmásztunk, es egy szuper jo kis kanyonba jutottunk le, egeszen a folyo völgyébe. A sziklaba rögzített útból es lépcsőkből nehol hianyzott csak 1-2 deszka, meg par korlat ki volt dőlve, de semmi komoly veszelyt nem vettem észre ezen a szakaszon. Az Ochsentrieb “középnehéz” túrának minősítése sokkal nagyobb kamu.

Lenn a folyóban flyfishingelt ket fickó, orakig el tudtam volna nezni, ahogy dobáltak. (Közben meg amugy sorra érkeztek a népek a lezárt szurdokba, igy terjed egy komolytalan tiltas hire…)

A szurdok vege egy irdatlan nagy emelkedo, szeritem nem volt benne fel meternel alacsonyabb lépés. A végén 1909-es habsburg haborus emlékmű, annak tiszteletere, hogy Tarvisio mar kb minden orszaghoz (olasz, francia, habsburg) tartozott a napoelioni idők ota.

Ezutan a bringauton haladtunk tovább, ami eleg gyilkos sajnos az aszfalt, a nap es a nagy forgalom miatt. Szerencsere egy ido utan atvaltottunk egy erdei utra, ami mar a Lago de Fusine tavakhoz (remelem, jol irtam) vezet. Bar gyonyoruek, vasarnap leven ezek is elvezhetetlenul tele voltak. Viszont kutyát siman lehet fürdetni! 🙂

Innen mar csak egy 2 oras kapaszkodó volt hatra a menedekhazhoz, ahol – ahogy mar irtam – a fészerben kémpelünk. Ajtó nincs, fullba’ kapom az esti Mangartot…