AAT 28. nap: Mostmár jól esik (Kolbnitz – Obervellach)

A cseh kemping előnyeit jobban ki kellett volna használni, mert a következőben még melegvíz sem lesz – persze ezt nem tudhattam előre.
28. napunk indítását nem siettük el, egyre tovább alszunk a sátorban reggelente. A tervek szerint útközben vettünk volna reggelit, csak ez nem jött össze, mert ezen a környéken még a Spar is lehúzza a rolót. Na jó, nem, de azért ez a bolt elég furcsa volt.

Mindenesetre érezhetően egyre szegényedik a környék, a magazinos szép házak egyre ritkábbak, a házi gazdaságok is egyre szakadtabbak.

Ahhoz képest, hogy az AAT ezen a szakaszon egy völgyben vezet, elég sok szintet mászkálunk, de általában megéri: pl. Danielsberg nagyon szép volt, középkori templommal, vadászházzal, pazar panorámával.

Ebből az irányból jöttünk

A Herkuleshof lett volna a hivatalos szállás az AAT beosztása alapján. Hát jöjjön ide, akinek több pénze van. 🙂

Egyszer egy holland-angol társasággal már megállapítottuk, hogy az AAT-n a hivatalos/javasolt napi kezdő/végpontokon a legdrágábbak a szállások, és sokkal gazdaságosabb mindig félúton megszállni. Így volt ez a Gerlitzenen, és Danielsberg esetében is kirívóan így van: itt ér véget az egyik napi szakasz, és ha valaki gyanútlanul követi a leírást, és nincs már ideje vagy ereje továbbmenni, akkor csengettet a Herkuleshofban. Pedig a hegyről lefelé jövet ilyen takaros kis esőbeülők is vannak, amik körül tengernyi az éppen érő áfonya.

Útközben a gyümölcsbevitelt is valamelyest pótolni tudtuk. 🙂

Ezt az nyalánkságautomatát a következő faluban, egy istállónak kinéző épület oldalán találtuk. Jópofa volt, de nemcsak Ruby, hanem én sem láttam még ilyet. Megjegyzem, azon a településen boltot nem láttuk, úgyhogy aki felszerelte, elég jó gazdasági érzékkel bírt. 🙂

Közben újra feljebb másztunk a völgy oldalában. Itt fut a Salzburgot Karintiával összekötő vasútvonal, aminek eredetijét 1909-ben Ferenc József avatta fel, és aminek alagútjait, nyomvonalát állítólag még ma is sok helyen látni. Én egy régi alagutat fedeztem fel útközben, de számtalan modern viadukt mellett és alatt elsétáltunk.

Az egyik viadukt alatt találkoztunk Jonasszal, aki egy fiatal svéd srác, és egy hete kezdte az Alpe-Adriát szólóban. A Kungsleden volt a másik opció, amin gondolkodott, de végül az AAT-t választotta, és az egészet GPS és okostelefon nélkül csinálja végig. Talán már említettem, hogy nekem a telefon és azon az AAT app térképe mekkora segítség. Igaz, az É-D irány sokkal jobban ki van táblázva, mint a másik irány, amin én megyek Rubyval, de akkor is. Én a GPS nélkül nagyon elveszettnek érezném magam. 🙂

Jonas

Találkozásunk Finkenstein vára közelében történt, ami sajnos zárva volt, pedig nagyon szívesen megnéztem volna. De csak a kulcslyukon sikerült belesni.

Falkenstein vára

Innen már kicsit sietősen folytattuk az utat. Az előrejelzés estére esőt és szelet mondott, és tényleg nagyon kezdett szürkülni. Nagyon pici településeken keresztül kapaszkodtunk megint egyre magasabbra, 1000-1100 m környékére. Minden nagyon kihalt volt, se emberrel, se állattal nem találkoztunk.

Ugye. 🙂

Olyan jó 4-5 km-re Obervellachtól aztán rákezdett az eső. Az esővédőt ilyenkor gyorsan feldobom a zsákra, de Rubyra nincsen esőkabátom, ezért én is max. a dzsekit veszem fel, hogy azért érezzem, mennyire vagyunk már elázva. Mire a városba leértünk, nagyon. 🙂

Obervellach

Ha már úgyis eláztunk, továbbmentünk a kempingig, lesz ami lesz alapon. Szerencsénk volt, kaptunk is egy nagy sörsátorszerűségben helyet, így nem kellett a vízben a sátorral bíbelődni. Hamarosan “szobatársunk” is lett, egy holland bringás, aki a horvát tengerpartra kerekezik otthonról. Ő már 5 éve nyugdíjas, és minden évben teljesít egy 5-6 hetes bicajtúrát, volt már az északi foknál, Magyarországon, Romániában, és kb az összes többi európai országban is. Volt kivel megosztani az élményeket, pl. hogy milyen is másnap reggel vizes zoknit és vizes cipőt húzni, de segített megszerelni a benzinfőzőm beragadt szelepét is. 🙂

Egész éjjel zuhogott

AAT 28. nap: Mostmár jól esik (Kolbnitz – Obervellach)” bejegyzéshez 2 hozzászólás