AAT 24-25. nap: Millstätter Alpe (Matzelsdorf – Alexanderhütte – Seeboden)

Még a reggeli hűvösben, fél 8-kor mindennel elkészülve és megreggelizve indultunk a viszonylag sok szint (1700 m emelkedés) leküzdésére.

De végül nem a színt lett a legfélelmetesebb, hanem megint a tehenek, akik egyszerűen azonnal kiszúrják Rubyt és indulnak felénk. Sajnos ezek nem amolyan “seggére csapsz és odébb megy” fajta tehenek. Egy helyen még most is a hegyoldalban dekkolnánk, ha nem jön egy montis, akinek az árnyékába szegődhettünk.

Miután kiértünk a tehénzónából, az út a Millstätter Alpe gerincén vezetett végig 2000-2100 m magasságban, eszméletlen panorámával.

Szállást most foglaltam, mert féltem, hogy szombat lévén esetleg nem kapunk majd helyet. A meteo délutánra már esőt jósolt, vasárnapra pedig tartósan viharokat. Az Alexanderhütte nem lett a kedvencünk, bár fekvését tekintve talán az eddigi legszínesebb ház volt. A melléképületben kaptunk egy pirinyó szobát, az aggregátor kéményétől 2 méterre, így nemcsak hallottuk, de éreztük is, miből lesz az áram. A házban sajtkeszitessel is foglalkoznak, de a sajtos gazda másik hobbija a krosszmotorozás, és elég sokat rontott az idillen, mikor este még elruccant egy kicsit megbőgetni a motort a hütte körül.

Gyönyörű naplementés képeket nem tudtam a Millstätter See-ről készíteni, mert az előrejelzésnek megfelelően beborult.

Másnap már reggeltől esett, így kevés tanakodás után éltem Gaby és Peter ajánlatával, hogy levisznek bennünket Seebodenbe. Itt gyakoroltam egy kicsit a szakadó esőben való sátorverést. A legesősebb időszakokat a kemping vizesblokkjának előtetője alatt bekkeltül ki, és verebekkel barátkoztunk.

Azért délután pacsáltunk egyet a tóban is. 🙂

Szerencsére alkalom adódott egy kis bevásárlásra is, így tudtam megint kutyakaját, meg pár nyalánkságot venni. Majdnem betegre ettük magunkat. Csalóka ez az élelmezésügy egy ilyen hosszú túrán: mikor végre beszabadult egy Lidlbe, azt hiszed, egy tonnát fogsz enni, olyan éhes vagy, veszel gofrit pudinggal meg pizzaszeletet, aztán persze az egész megmarad, rakosgatod, mert 5 perc alatt degeszre etted magad.

És ilyen a napi mancsápolás:

AAT 24-25. nap: Millstätter Alpe (Matzelsdorf – Alexanderhütte – Seeboden)” bejegyzéshez egy hozzászólás